Abonnementssalg stjæler omsætning fra butikkerne
I dag kan man som forbruger bestille alt fra måltidskasser til strømper og barberblade på abonnementsbasis - og danskerne er vilde med konceptet.
På få år har tendensen således udviklet sig til en omfattende milliardforretning, der udfordrer de traditionelle aktører i detailhandlen.
Det skriver Finans.dk.
Da Coop Danmark for nyligt offentliggjorde et større millionunderskud fra 2016, nævnte man blandt andet det stigende salg af måltidskasser i abonnement som en del af forklaringen. Og ifølge eksperter, som Finans har talt med, er der ingen grund til at forveente, at salget stagnerer foreløbig.
Abonnementsløsninger er nemlig en nem måde for kunderne at sikre, at de varer, man bruger igen og igen, automatisk leveres til døren.
- Det kommer til at eksplodere de kommende år. Forbrugerne er enormt fikserede på tid, og de er i den grad parate til at abonnere på næsten hvad som helst. Det skal være nemt, bekvemt og spare tid, så de får overskud til familie, motion og oplevelser, siger Louise Byg Kongsholm, trendforsker og direktør i konsulentvirksomheden PEJ-Gruppen, til Finans.